La frase o el vers

"Si enderroquéssim l'escola, quin bell centre d'interès"
Carles Salvador

divendres, 4 de gener del 2013

Les veus de la família


MORA, Ignasi: Les veus de la família. Columna Edicions. Col·lecció jove. Barcelona, 1992.

El tema principal d'aquesta novel·la es un poc variat, però el que més predomina és de la biografia de la família. La lectura m'ha resultat fàcil, perquè el vocabulari és prou general i natural, però el que no m'ha agradat es que hi ha hagut defuncions.
Un dels personatges que més m'ha impressionat ha sigut Gabriel, perquè era positiu en tots els moments, a pesar que un llamp el va matar mentre estava sota un arbre.
Aquest llibre ha descrit molt bé els llocs i les persones.
Ignasi Mora i Tarrazona és un escriptor i periodista valencià de la ciutat de Gandia. 
S'ha ambientat molt bé amb aquesta novel·la, amb el seu poble natal, actualment ja no hi viu. Viu a un a un poble de la Vall de Gallinera. 


El que tampoc m'ha agradat ha sigut que la mateixa família margine dos membres, ja que ells dos es tenen un a l'altre, i són capaços de sentir veus de membres de la seua família que ja no són vius. 

Sobre el meu punt de vista aquests personatges tenen molta imaginació.
Aquest llibre ha aconseguit el Premi Joanot Martorell 1991.
En aquest llibre hi han moltes figures retòriques, per exemple: interrogacions retòriques, i paral·lelismes.

    MARTA BAÑULS LLORCA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.