La frase o el vers

"Si enderroquéssim l'escola, quin bell centre d'interès"
Carles Salvador

dimarts, 11 de desembre del 2012

Terra Baixa

Guimerà, Àngel: Terra Baixa. Educala. 2012

El llibre que he llegit ha sigut “Terra Baixa”. Vaig comprar-me aquest llibre per que em pensava que seria sobre cavalleria, però quan vaig començar a llegir em vaig donar conter de que no era així i no m’agradava perquè no entenia res del que estava escrit. El llibre esta escrit en un català més antic, no en un català de l’Edat Mitjana, en un català de un o dos segles enrere. Hi ha paraules que no son comunes per que son paraules que utilitzaven la gent que treballava en el camp en aquella època. Vaig estar apunt de canviar de llibre, però poc a poc començava a entendre més sobre el llibre i la història en si.

El llibre esta basat en la vida de unes persones que treballen per a un “sinyor” que te un molí. La història esta basada en un casament de inconveniència, però poc a poc la dona que es casa per obligació es va donant conter de que cada vegada estima més y més al seu marit. El “sinyor” que havia ordenant aquest casament estimava força a la xica, amb la qual van estar enamorats i continuàvem veient-se després del casament, va sentir enveja i fa lo possible per fer desaparèixer el Manelic, marit de Marta.M’agrada aquest llibre i  recomane que es llisca per què es un bon llibre amb una bona història que et fica en la trama com si fos un personatge més.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.