La frase o el vers

"Si enderroquéssim l'escola, quin bell centre d'interès"
Carles Salvador

diumenge, 27 de gener del 2013

"Ribera" de Josep Lozano


Bromera, Alzira
7ª edició       


El llibre "Ribera" de Lozano Josep no es una mala opció de lectura.


En ell s’explica la història de Miquel Bisquert, un xic d'Aljanet, que apareix mort a una sèquia. Tota la historia es recollida i esbrinada per un detectiu privat.

En la meua opinió el llibre està ben escrit i ple de frases fetes que rebel·len un gran domini de la llengua. No te cap complicació en quant a la lectura per que s’entén perfectament, si no per les explicacions que donen el personatges per el context. També es molt ràpid de llegir.

Però hi ha algunes coses que no m’ acaben de agradar, com son per exemple:

El detectiu privat que es el protagonista no es un personatge atraient, em pareix un xic lúgubre i cínic amb problemes amb l’autoritat que no fa les coses per gust sinó per necessitat. 

Tampoc m’agraden massa la resta de personatges, l’únic que és interesant i atractiu es Miquel Bisquert. En el que es centra tota la trama.
El llibre pareix com si sols intentara mostrar la riquesa del idioma(per el nombre de frases fetes i paraules poc usual que utilitza) y no contar una bona historia.

Una cosa que em desconcerta i no m’acaba de agradar es la facilitat en la que el detectiu aconsegueix la informació. No considere lògic i normal que de bones a primeres vaja un home al que ningú coneix a un poble o no ha estat mai i, en només preguntar tots li conten la seva vida i les seves experiències amb Miquel, confiant en la paraula d’un estrany de es detectiu.

Em pareix molt estrany l’ordre en què el autor fa ocórrer el text em sembla arbitrari.
El final em pareix una cosa exagerada, una broma de mal gust que converteix la resta del llibre en una pantomima mal muntada. És el que menys m’agrada del llibre.
En definitiva el llibre està bé i es fàcil de llegir però si busques una gran història este no es el teu llibre.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.